Обожнюємо окуляри! Вони такі різні — трендові, брендові й неодмінно пасують до повсякденних образів і екстравагантних луків.
За всю свою історію сонцезахисні окуляри пройшли поважний шлях — від суто функціонального виробу до модного аксесуара. Якою була еволюція окулярів у останні три десятиріччя? Які модні віяння ми досі на собі відчуваємо? Це справді захопливий мікс яскравих образів і стриманого дизайну, епатажних елементів і актуальних трендів.
Огляд еволюції моди окулярів
Захистити очі від сліпучого сонця люди намагалися з прадавніх часів. Ескімоси використовували для цього «окуляри» з вузькими прорізями. Експерименти винахідників довкола кольорових скелець на очі тривали і у XII, і у XVIII сторіччях.
Справжнім проривом сонцезахисних окулярів у світ моди і популярності став 1936 рік, коли масовим стало виробництво антиблікових поляризованих окулярів компанією Bausch & Lomb. Розроблені для американських пілотів, ці окуляри здобули широкої популярності у масмаркеті. Авіатори від Ray-Ban — досі легенда з легенд. Окуляри саме цього бренду вибирали для себе голлівудські зірки, чим тільки спонукали ще більший інтерес до аксесуара.
У 50-60-х роках ХХ сторіччя сонцезахисні окуляри стають невід’ємною частиною стилю на тлі розвитку культури пляжного відпочинку і дозвілля обабіч басейнів. Окуляри знаходять своє місце на поличках гардеробів поруч з капелюшками, сумками і краватками. Вони стають предметом масового вжитку, а за розмаїття асортименту відповідають чи не найгучніші світові бренди Gucci, Prada, Dolce & Gabbana та інші.
В наступні кілька десятиріч вдосконалюватися буде і дизайн окулярів, і технології, інноваційність матеріалів. Світ дізнається про спортивні окуляри Oakley, про фотохромні лінзи-хамелеони, про сонцезахисні окуляри з кольоровими лінзами. Останні на межі тисячоліть з’являться у брендових колекціях на додачу до класичних авіаторів, вайфарерів і cat-eye.
Мода 90-х: характеристика окулярних трендів 90-х років
У 90-х роках минулого століття модним було переосмислення попередніх трендів та експерименти зі стилем.
Ключові тенденції та іконічні стилі
Тренди задає культовий Ray-Ban: у нових колекціях виринають знамениті авіатори, проте у кольоровій оправі. Для шукачів нових форм і смислів Ray-Ban представляє модель Сlubmaster з виразним акцентом на лінії брів.
Модні подіуми підкорюють брендові окуляри ніби з майбутнього. Формується футуристичний стиль: і екстравагантні, і повсякденні образи так вдало доповнюються широкими окулярами-масками.
Вплив 90-х на сучасні тренди
Мода 90-х сповнена виразності та сміливих рис. У ті роки дизайнери переосмислювали попередні надбання, а сьогодні цілком доречно і трендово актуалізувати модні здобутки того десятиріччя.
Якщо ви обираєте для себе круглі окуляри, як у Джона Леннона, маєте зважати, що такі були популярні і в 90-х. Якщо доповнюєте образ клабмастерами чи вайфарерами з нових колекцій Ray-Ban, то це також відсилка до 90-х. І звісно, будь-який сплеск кольору, цікаво вигнуті форми та оригінально сміливі поєднання — це все походить з тої ж епохи.
2000-ні: зміни в окулярних трендах з приходом нового тисячоліття
За виключенням сміливих окулярів-масок, 90-ті в окулярних трендах були представлені досить скромними і помірними формами. Жодних диспропорцій. 2000-ні проявляють себе яскравіше, потужніше. В моду вриваються окуляри-оверсайз. Загалом же, цей аксесуар використовується як яскраве і помітне доповнення повсякденних і гламурних образів.
Основні стилі та модні новинки епохи
Пригадуєте музичні кліпи Britney Spears та Anastacia? Окуляри з рожевими, блакитними, жовтими і фіолетовими лінзами. Сонцезахисні з невеликим ступенем затемнення, вони не приховують погляд, проте увиразнюють стиль. Це і стало «родзинкою» 2000-х. І разом з тим популярності набирали більш функціональні окуляри-оверсайз.
Масивні оправи, широкі лінзи. Класичне поєднання кольорів: чорні, коричневі, сірі окуляри. Лінзи з градієнтним затемненням. І з дзеркальним покриттям. Окуляри у яскравих барвах. Лінзи з надійним УФ-фільтром, проте з невисоким затемненням. Це все мода 2000-х і це доречно сьогодні також.
Сучасні тренди: що популярно зараз і як минуле впливає на сьогодення
Сьогодні, з плином ще кількох десятиріч сонцезахисні окуляри — це поєднання стилю, спосіб виразити себе, а ще надійний захист від сонця. UV-фільтр містять навіть окуляри з напівпрозорими кольоровими лінзами, а не лише ті, що повністю ховають ваш погляд.
Десятки всесвітньо відомих брендів урізноманітнюються свої колекції сонцезахисними окулярами. Від мастодонтів модних подіумів до новаторів і екстравагантних сміливців — триває змагання, чиї сонцезахисні захоплять серця мільйонів.
Огляд поточних трендів в окулярах
Dolce & Gabbana і Gucci, Guess і Vogue, Marc Jacobs і Jimmy Choo, Saint Laurent і Tom Ford, Carrera і Polaroid — ці бренди представляють неперевершені вироби, які підкорюють дизайном, оригінальністю і естетикою оздоблення.
Модні трендсеттери вдало комбінують сонцезахисні окуляри зі взуттям, сумками, капелюхами та іншими аксесуарами, що дозволяє створити образ, який відрізняє у натовпі.
Сучасні тренди серед сонцезахисних — це чорні лінзи у білих оправах, кольорові завужені моделі, вміло актуалізована класика, як от Ray-Ban RB 0316S з виразною лінією брів і широкими завушниками або Ray-Ban RB 8331M, культові авіатори з кольоровим акцентом на завушниках.
Зв'язок минулого з сучасними тенденціями
Повернення моди ми спостерігаємо час від часу, від десятиріччя до десятиріччя. Окуляри в стилі вінтаж чи ретро сьогодні не менш цікаві аудиторії, як і завужені сонцезахисні 90-х чи окуляри оверсайз 2000-х.
Відомі бренди прагнуть переосмислення класики: зокрема, елегантні сонцезахисні окуляри у формі котяче око не втрачають популярності котре десятиріччя поспіль.
Майбутнє моди: прогнози на майбутні тренди окулярів
Вже сьогодні очевидно, що сонцезахисні окуляри були і є настільки різними і оригінальними, що на будь-який смак і вигадку. Прикрашені дорогоцінним камінням, в оправах з дерева, завужені і широкі на пів обличчя, футуристичні і вінтажні, максимально функціональні та вигадливо епатажні.
Модні дизайнери не стримують політ фантазії, а ми насолоджуємося їх витворами.
Очікувані тенденції та нововведення
На особливу увагу заслуговує місце інновацій у модних виробах. Наприклад, бренд Ray-Ban нещодавно представив на загал окуляри Ray-Ban Meta Smart Glasses, які вміють запускати трансляцію в соціальних мережах, приймати голосові виклики тощо. Це яскравий приклад того, що в майбутньому сонцезахисні окуляри можуть виконувати більше функцій, ніж захист від сонця і увиразнення стилю.
Як тренди минулого впливають на майбутнє
І водночас, ті самі Ray-Ban Meta представлені в дизайні, давно вподобаному аудиторією — це моделі Wayfarer та Headliner у різних колірних палітрах. Так само не втрачають популярності класичні форми окулярів — круглі, прямокутні, «котяче око», «авіатори». Ці тренди й надалі будуть переосмислюватися і видозмінюватися, проте залишатися вірними класичному стилю.
Вплив історії на сучасну моду окулярів
Сучасні окуляри — максимально яскравий і цікавий аксесуар, який добряче відрізняється від своїх прабатьків. Початково окуляри від сонця створювалися з чіткою метою і функцією — захист і комфорт. З часом стало зрозуміло, що це ще й чудовий спосіб для самовираження.
Надалі змінювалися і вдосконалювалися дизайн, матеріали, ергономіка.
Тепер у каталогах від світових брендів можна знайти окуляри на будь-який смак і гаманець. І в супермаркеті окулярів Люксоптика таких каталогів кілька десятків. Запрошуємо до вибору, щоб вподобати і придбати такі сонцезахисні, що личитимуть саме вам цього сезону.